torsdag 3 juni 2010

Din sambo vill inte ha hjälp vid översvämningar

Den något provocerande rubriken är direkt hämtad ifrån marknadsföringen för ”åsiktsprofilen” på www.forsvarsmakten.se Försvarsmakten försöker marknadsföra vilka uppgifter de har men det här blev för magstarkt för min del. Länge har vi anställda försökt att påverka avtal så att stöd hemma blir en realitet i händelse av insats. Jag kan tala om att min sambo vill ha hjälp med snöskottning, blir det en till vinter liknande den som inträffade i vintras och jag är borta är min sambo lika hjälplös som om det vore översvämning. En mycket dåligt konstruerad reklam, känslan blir ungefär att vi finns till för andra men att lyssna på vår personal går inte. Kraftfull bakläxa på det här Försvarsmakten, men det blir väll som vanligt ett guldägg för detta också.

Jag skulle tillsammans med de andra meningslösa plattityderna säga att Försvarsmakten jobbar aktivt med att distansera sig ifrån sin personal. Minns testerna, har du det som krävs, jag själv och kollegor som provade klarade inte de webbaserade testerna som resulterade i pris för Försvarsmaktens reklam.

J.K Nilsson

2 kommentarer:

Lina sa...

Vad är det för fel på deras "har du det som krävs"tester? Själv klarade jag dem utmärkt.. Givetvis fattar jag med att de testerna inte betyder att man nödvändigtvis är
den perfekte medarbetaren för FM men jag blev iaf taggad på att söka så i augusti ska jag rycka in :)

J.K Nilsson sa...

Lycka till Lina, men det kanske skulle vara bra för oss som jobbar att känna lite stöd ifrån arbetsgivaren istället för reklamkampanjer som allt mer allienerar dom anställda.

J.K Nilsson